Copywriter, czyli dlaczego warto zatrudnić fachowca?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz się wyróżnić na tle konkurencji? A może podpiąłeś bloga pod stronę firmową, bo wszyscy Twoi konkurenci tak robią, ale potrzebujesz strategii i angażujących treści, aby zainteresować czytelników i sprzedać im swoje produkty? Zainwestuj w copywriting!

Copywriter stworzy wartościowe treści sprzedażowe na Twoją stronę internetową. Jeśli dodatkowo zna się na SEO, to przeprowadzi research najważniejszych branżowych fraz kluczowych i w oparciu o te frazy przygotuje dla Ciebie strategię marketingową oraz plan na dłuższy okres. Wybierając profesjonalistę, kupujesz sobie przyszłą renomę firmy.

Dzisiaj większość przedsiębiorców rozumie wpływ SEO na proces budowania rozpoznawalnej marki i wie, że copywriting w parze z pozycjonowaniem strony to kluczowe elementy dobrej strategii marketingowej. Użytkownicy coraz częściej w swoich decyzjach zakupowych polegają na informacjach zaczerpniętych z wpisów blogowych. W artykule o tym, dlaczego warto mieć bloga firmowego napisałem, że aż 61% konsumentów przynajmniej raz kupiło produkt po lekturze artykułu na stronie www.

Fot. Christin Hume | Unsplash

Wyszukiwarka Google również promuje tworzenie profesjonalnych treści. Na skutek kolejnych aktualizacji algorytmów, najlepsze pozycje uzyskują strony internetowe oferujące merytoryczną treść, która pomaga użytkownikowi rozwiązać określony problem. Liczy się tak zwany kontekst wyszukiwania

Nie możesz tworzyć bloga z myślą o pisaniu krótkich tekstów przeładowanych frazami kluczowymi. Za takie podejście grozi usunięcie strony internetowej z indeksu wyszukiwania.

Kim jest copywriter i jakie zadania możesz mu zlecić?

Jeszcze kilkanaście lat temu copywriter zajmował się przede wszystkim tworzeniem sloganów, tekstów reklamowych, scenariuszy do spotów i wymyślaniem nazw dla firm. Odkąd pojawił się internet, wszystko nabrało tempa. Praca copywritera rozszerzyła się na wiele płaszczyzn. Dzisiaj komponujemy zarówno treści do ulotek reklamowych, jak również prowadzimy profesjonalne blogi firmowe z najróżniejszych branż.

Jakie zadania można zlecić zawodowemu copywriterowi?

  • Napisanie angażujących treści na stronę internetową (blog, opis produktu)
  • Research fraz kluczowych dla danej branży
  • Stworzenie strategii marketingowej dla firmy
  • Storytelling i naming
  • Przygotowanie treści na potrzeby komunikacji w social media
  • Przygotowanie treści do ebooków, instrukcji, poradników, itp.
  • Napisanie artykułu do gazety lub scenariusza spotu reklamowego

Sprawdź kompetencje copywritera, zanim podejmiesz współpracę

Choć wydaje się to oczywiste, jedną z największych zalet profesjonalnego copywritera jest umiejętność sprawnego pisania. Jak to, przecież każdy, kto chodził do szkoły, potrafi pisać! 

Niestety, dobra ocena na świadectwie z języka polskiego nie wystarczy, aby sprzedawać za pomocą słów. Profesjonalny autor ma dobre flow i tworzy teksty, które odbiorca przyswaja bez trudu oraz potrafi zrozumieć przekaz. 

Zanim porozmawiamy o korzyściach wynikających ze współpracy z twórcą tekstów reklamowych, chciałbym Cię uczulić na wysokość stawek za 1000 znaków ze spacjami. Rynek usług copywriterskich jest bardzo szeroki, co prowadzi do konkurencyjności cen.

Na portalach ogłoszeniowych bez trudu znajdziesz setki ogłoszeń różnych copywriterów. Wartość ich pracy waha się od kilku złotych za 1000 znaków ze spacjami aż do kilkuset złotych. Dlaczego rozpiętość cen jest taka duża?

Osoby nie posiadające doświadczenia w pisaniu merytorycznych i skutecznych tekstów marketingowych, aby się wyróżnić na rynku, muszą konkurować ceną. Jeśli chcesz mieć pewność, że podejmujesz współpracę z profesjonalistą, poproś o portfolio lub o referencje. Jeśli niska stawka za usługę budzi Twoje wątpliwości, zapytaj z czego wynika cena.

Zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy

Choć stawki profesjonalnego copywritera mogą się wydawać wysokie, to współpraca z taką osobą w dłuższej perspektywie pozwala zaoszczędzić mnóstwo środków. Inwestując w copywriting zgodny z zasadami SEO, możesz zrezygnować z innych – zwykle mniej skutecznych – form komunikacji.

Pozycjonowanie to najskuteczniejszy sposób budowania stabilnego ruchu organicznego na stronę internetową. Za dobrze napisany tekst płacisz tylko raz, aby potem przez lata móc czerpać korzyści z pozyskanych organicznie leadów sprzedażowych – osób potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą.

Specjalista napisze treści na Twoją stronę www w zgodzie z dobrymi praktykami SEO. Dzięki temu Twój serwis z czasem zdobędzie coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zdolny copywriter będzie umiał wykorzystać strategię long tail do budowania precyzyjnych i złożonych fraz kluczowe. Leady sprzedażowe pozyskane za pomocą fraz long tail są najcenniejsze, bo najczęściej powodują konwersję.

Copywriter potrafi sprzedawać tekstem

Zapewne dziesiątki razy czytałeś wyświechtane slogany “mamy konkurencyjne ceny”, “działamy na rynku od dekad” czy moje ulubione – “świadczymy usługi najwyższej jakości”. Te frazy mówią klientowi tylko tyle, że firma nie potrafi się wyróżnić.

Copywriter na każdym etapie pracy nad tekstem będzie pamiętał o zachowaniu spójności, marketingowych trikach i sprzedażowym charakterze treści. Dostosuje przekaz do Twojej grupy docelowej i napisze treści, które będą unikalne dla wyszukiwarki i przydatne dla potencjalnego klienta.  

Jeśli nie czujesz się mocny w samodzielnym tworzeniu treści sprzedażowych, któryś z tych elementów może Ci umknąć. Postaw na współpracę z profesjonalistą, a unikniesz zużytych sloganów i zaczniesz intrygować czytelnika.

Copywriter spojrzy na Twój biznes świeżym okiem

W marketingu funkcjonuje pojęcie zwane klątwą wiedzy. Jako właściciel firmy wielokrotnie padasz ofiarą własnej specjalizacji. Jak to możliwe, zapytasz. Przecież znam się na swoim produkcie najlepiej na świecie, więc dlaczego miałbym nie umieć sprzedawać go innym?

Niestety, straciłeś dystans do własnego biznesu, dlatego zalety produktu mieszają Ci się z jego cechami. Znasz to uczucie? Jeśli tak, może być Ci naprawdę trudno samodzielnie napisać obiektywny wpis blogowy lub opis produktu w sklepie.

I tu znowu z pomocą przyjdzie copywriter. On będzie miał dystans, bo obudzony w środku nocy nie wyrecytuje listy Twoich nowych produktów w sklepie. Zatrudniając autora tekstów, zapoznasz go ze swoim biznesem i naświetlisz pewne mechanizmy działające w branży. Wówczas taka osoba może w obiektywny sposób podejść do tematu, bo nie ma całego tego bagażu emocjonalnego, jaki niewątpliwie Ty posiadasz.

Oto krótki test, z którego dowiesz się czy potrzebujesz copywritera:

  • Czy wierzysz w swoją firmę? 
  • Czy pamiętasz wszystkie wzloty i upadki, bez których nie doszedłbyś do miejsca, w którym się dzisiaj znajdujesz? 
  • Jeśli ktoś pyta Cię o zalety Twojego biznesu, to sypiesz nimi jak z rękawa, a o wadach trudno Ci mówić?
  • Czy zależy Ci na rzetelności i uczciwości wobec klientów?

Jeśli na więcej niż dwa pytania odpowiedziałeś TAK, oznacza, że nadszedł czas zatrudnić copywritera, który napisze dla Ciebie doskonałe teksty sprzedażowe pozbawione bagażu emocjonalnego zaburzającego perspektywę.

Otrzymasz pełne wsparcie marketingowe

Napisanie dobrego sprzedażowego tekstu w oderwaniu od wiedzy marketingowej jest niemożliwe. Płacąc zawodowemu autorowi, płacisz nie tylko za sam wpis, ale również za pogłębiony research, doradztwo marketingowe, budowanie strategii komunikacyjnej, wiedzę z zakresu SEO, poprawność stylistyczną i spójność tekstów. Zaangażowany copywriter podpowie Ci nawet, z jakich kanałów komunikacji warto korzystać. 

Współczesny copywriting nie polega na bezmyślnym klepaniu w klawiaturę i zagnieżdżaniu w treści dużej ilości fraz kluczowych. Internetem rządzą zaawansowane technicznie wyszukiwarki, dla których jakość i użyteczność tekstu ma kluczowe znaczenie. Współpracując z zawodowym copywriterem otrzymujesz szeroki zakres usług, za który warto zapłacić.

SEO copywriting dostajesz w pakiecie

Dobry copywriter będzie wiedział w jaki sposób pisać teksty, aby nie podpaść robotom wyszukiwarki i nie narazić Twojej strony internetowej na karę od Google skutkującą obniżeniem pozycji w wyszukiwarce lub całkowitym usunięciem witryny z indeksu. White Hat SEO (tzw. legalne pozycjonowanie) to dzisiaj bardzo ważna kwestia. Oznacza w praktyce, że Twoja strona internetowa pozycjonuje się zgodnie z wytycznymi Google.

Przestrzeganie zasad SEO jest istotne dla każdej strony internetowej, ale najwięcej korzystają na tym małe i średnie firmy, które nie są szeroko rozpoznawalnymi markami. Oczywiście efekty nie przychodzą z dnia na dzień, ale możesz być pewien, że za kilka lub kilkanaście miesięcy, dzięki dobrze napisanym treściom, Twoja witryna zacznie się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania i przyciągnie nowych odbiorców.

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy z przyborami plastycznymi. Jeśli Twoja strategia do tej pory polegała na dodawaniu kolejnych produktów do oferty z powtarzalnymi w całej branży opisami lub (co gorsze) bez opisów, to prawdopodobnie nigdy nie wyróżnisz się na rynku i nie dotrzesz do szerszej publiczności.

Wykorzystaj bloga firmowego, aby regularnie wzbogacać stronę internetową o świeże treści poświęcone Twoim produktom. Sprzedajesz farby olejne? Powinieneś mieć na stronie artykuł o tym, jak konserwować obraz namalowany w ten sposób. W ramach cross sellingu (sprzedaży produktu komplementarnego), poleć odbiorcy impregnaty, które masz w magazynie. Potem stwórz obszerny artykuł o tym, jaki rodzaj płótna wybrać w zależności od określonej metody plastycznej.

Do Twojego sklepu w końcu trafi ktoś, kto poszukuje właściwego płótna. Jeśli Twój blog pomoże takiej osobie rozwiązać problem, to z dużym prawdopodobieństwem kupi coś właśnie od Ciebie – w końcu zdefiniowałeś jego potrzebę i wskazałeś rozwiązanie.

Możesz podjąć kompleksową i długotrwałą współpracę

Profesjonalny copywriter napisze dla Ciebie dowolne treści. Doświadczenie w marketingu pozwoli specjaliście odnaleźć się w najróżniejszych formach. Potrzebujesz wpisu na Facebooka? Chcesz prowadzić bloga firmowego? A może planujesz co jakiś czas kolportować firmowe ulotki? Nawiąż trwałą współpracę z jednym copywriterem i zlecaj mu różne zadania w ramach obsługi stałej.

W prawdzie zapłacisz więcej niż w przypadku ofert znalezionych na portalach ogłoszeniowych, ale pomyśl o zaoszczędzonym czasie. Nie będziesz musiał za każdym razem tłumaczyć filozofii marki, przedstawiać swojej wizji i planów rozwoju biznesu. Copywriter pracujący z Tobą na stałe będzie Twoim najlepszym przyjacielem. Zrozumie Twoją ideę i przekuje luźne pomysły w solidne treści sprzedażowe.

Zatrudnienie profesjonalnego copywritera to świetna inwestycja w jakość i wizerunek marki. Dobrze napisane i zoptymalizowane treści zapewnią Twojej firmie stabilny wzrost w wynikach wyszukiwania, co w przyszłości przełoży się na liczne odwiedziny potencjalnych klientów. Pamiętaj, że w tym przypadku raz zainwestowane pieniądze będą procentowały przez lata.

Podziel się artykułem ze znajomymi
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *